Evezés,és autók
Evezés,és autók
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazás
Milyen az oldal?

COOL,A legjobb amit láttam
Hmm,példás
Közepes
Rossz
FÚJ,Ennél rosszabb már nem is lehetne
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Időjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Juventus Rádió
<bgsound src="http://www.enternet.hu/stream/juventus.asx" loop=true>
 
Számláló
Indulás: 2005-02-28
 
Zidane:D
Zidane's Headshot
 
Háttérzene
 
Hírek
Hírek : A lényeg - Citroën C1

A lényeg - Citroën C1

Szerkesztő  2005.06.17. 14:09

Eddig is volt egy rakat kisautója a Citroënnek, most idehaza is bemutatták a legújabbat, egyben a legapróbbat, a C1-et. Úgy 2,2 millió forintért már be is cserkészhető.

Csak benzinesként

Itt az első fecske, azaz a PSA-Toyota együttműködésben fejlesztett három kisautó közül egyet már Magyarországon is meg lehet vásárolni. Az Aygóval még csak külhonban ismerkedtünk, a Citroën C1-esét viszont már édes hazánkban menetpróbálhattuk, és hát mostantól minden becsületes állampolgár megveheti, megrendelheti, hiszen el is indult a csöppség értékesítése.

A Citroën idén 300 C1-est kíván eladni a magyar piacon, ennyit kap a csehországi gyártósorokról. Az importőr reméli, hogy kelendő lesz az új modell, bár a sajtótájékoztatón Jean-Marie Walch, a Citroën Hungária ügyvezető igazgatója finoman szólva is szomorkásan elemezgette a helyzetet. No ezen mink nem tudunk változtatni, a lobbit is meghagynánk az illetékeseknek, foglalkozzunk inkább az autóval.

Amelynek egészen egyszerűen valami olyan filozófiát találtak ki, hogy a C1 a lényeg. A lényegre koncentrál. Elvisz A-ból B-be. Ügyesen, okosan, aranyosan, és nem utolsósorban gazdaságosan. Mint a legkisebb Citroën. Mert van még ugye a márkának két alsókategóriás személygépjárműve, a C2-es meg a C3-as, ez utóbbi kvázi családi autó, a köztes meg olyan kis sportos. És akkor ott van még a C3 Pluriel, a szabadidős.

Na a C1 se nem családi, se nem sportos. Vagy legyen egyészen minimál a família. Lényeg a lényeg, hogy ez itten egy városi mini, három- és ötajtósként is. A karosszéria 3,4 m "hosszú", fordulóköre mindössze 9,5 méter, azaz könnyedén lehet véle manőverezni a szűk utcácskákban is. Parkolni sem nehéz a C1-gyel. Alapból 139 literes a csomagtartó, ami nem nagy, inkább kicsi. De 750 literesre bővíthető a hátsó üléstámla előredöntésével.

Forrás: [origo]

Képgaléria

Felszereltségtől függően osztottan, vagy egyben. Na igen, ez a felszereltség-kérdés elég érdekes. Hiszen akár hat légzsákkal, vagy első-hátsó parkolóradarral (...) is rendelhető a C1, de alapból például nincsen benne fordulatszámmérő, elektromos ablak, állítható szervokormány, vagy központi zár. Rádió se. De minden Citroën-törpében van vezető- és utasoldali lufi, ABS, fékerőelosztó, pirotechnikai övfeszítős, hárompontos biztonsági öv. És egy csomó csomaggal választható a C1, voltaképp azzá tesszük, amivé csak akarjuk - pénzkérdés.

Pénzkérdés: a háromajtós alap (X) C1 2 169 000 forintba kerül, még két ajtóért 75 ezret kell leszurkolnunk. Egy ötajtós SX már 2 594 000 Ft. De várhatóan alacsony fenntartási, javítási költségekkel számolhat a leendő C1-tulaj, és hát gazdaságos üzemmóddal - elvileg 4,6 literes átlagfogyasztással. Ezzel elérkeztünk a motorhoz, amely a Toyota-féle egyliteres, háromhengeres, változó szelepvezérlésű, 68 lóerős erőforrás. A magyar piacon egyelőre (vagy kizárólag?) tehát csak benzinesként kapható a C1. A HDi-vel nem. De nem is baj, szerintem.

Forrás: [origo]

Képgaléria

Ahogy a motor, úgy a váltó is japán, precíz, könnyű. Ezzel kapcsolatban viszont akkor már menetpróbailag: elképesztően hosszúak az áttételek (csökkentve a fogyasztást). Szépen felbrummog a kis egyliteres 150-ig - harmadikban... Ötödikben mondjuk 130-tól már meg sem mozdul, egy autópályás előzéshez vissza kell pakolni minimum egyet.

A mindössze 800 kilós kis kasztnit gond nélkül viszi a motor, túlzottan nem is hangoskodik, kultúrált, modern. Bátran kimerészkedhetünk hát a városból, de a C1 igazából a házak közé való. A röpke tesztvezetés alatt jómagam csúnyán eltérve az előírt útvonaltól bekavartam Wekerle labirintusába, még jó, hogy ismerem. Az olyan, hogy taxisok sem mindig vesznek fel oda címet... Na de lényeg, hogy a C1-gyel majdnem öröm volt az egyes, kettes, lassít, fekvőrendőr, gyorsít, lassít,. megáll, elsőbbséget ad, kanyarodik, kettes, stb. Még annak ellenére is, hogy az autó éppen a spártai felszereltségű volt, és klíma nélkül szétizzadtam. Ennél is jobban zavart az amúgy vicces fordulatszámmérő hiánya, na de anyut vagy csajszit biztos nem érdekli, hogy mennyit pörög a motor, miközben.

Képgaléria

Az már annál fontosabb, hogy a C1 külsőre divatos kis gömböc, pofás orral és fenékkel, hatalmas, egyedi lámpákkal. Ha már a hármasikreknek közös ugye a padlólemezük, szélvédőjük és az első ajtajuk. Csini, trendi a csupaüveg csomagtérajtó, a kocsi profilból is megnyerő a szinte nem is létező túlnyúlásaival, talán bent lehetne valamivel játékosabb, barátibb. Az emlegetett "csigaszem" fordulatszámmérő sokat dob a képen.

De, hogy már megint a lényegre térjünk, a C1 praktikus: nem kevesebb mint 12 különböző méretű tárolórekeszbe gyömöszölhetjük cuccainkat. A helykínálat elöl a méretekhez képest parádés, hátul sem büntetően szűkös. Az sem elhanyagolható, hogy a Citroën minije (is) 4 csillagosra vizsgázott az EuroNCap törésteszten.

Képgaléria

Na ez van C1-ileg. 2006 elején jön a C6, nagyon várjuk, és egy mondat erejéig húzzunk ralivonalat is: a Xsarával még mindig tarol a Citroën.

 

Alapadatok

Citroën C1 1.0i

motor benzines, S3/12, elektronikus, változó szelepvezérlés
furat-löket 71-84 mm
hengerűrtartalom 998 ccm
max. teljesítmény 50 kW/68 LE (6000/min)
max. nyomaték 93 NM (3600/min)
 
hajtás elsőkerékhajtás
váltó 5 sebességes kézi
kormány opcionális elektromos szervo
fordulókör átmérője 9,5 m
fék elöl/hátul hűtött tárcsa/dob
gumiméret 155/65 R14
felfüggesztés elöl pseudo McPherson típusú független kerékfelfüggesztés. hidraulikus lengéscsillapítók, stabilizátor
felfüggesztés hátul hosszlengőkarok, tekercsrugók, hidraulikus lengéscsillapítók
 
hosszúság 3435 mm
szélesség 1630 mm
magasság 1465 mm
tengelytáv 2340 mm
nyomtáv elöl/hátul 1415/1405 mm
 
csomagtartó 130/751 l
üzemanyagtartály 35 l
saját tömeg 800 kg
gyorsulás 0-100 km/h 13,7 s
végsebesség 157 km/h
fogyasztás városban 5,5 l/100 km
városon kívül 4,1 l/100 km
vegyes 4,6 l/100 km
CO2 kibocsátás 109 g/km

[origo]

 
Óra
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!