Hírek : Bemutatkozott Európának az új Renault Clio |
Bemutatkozott Európának az új Renault Clio
Szerkesztő 2005.06.17. 14:03
Magyarországon és Európa 16 másik országában tartották meg ugyanolyan díszletek között azt a sajtótájékoztatót csütörtökön, amelyen bemutatkozott a harmadik generációs Renault Clio. A jövevény nem kifejezetten karakteres jószág.
Képgaléria
"A Modus 2004-es bevezetését követően a Renault a Clio III-mal folytatja megújulását és kiskategóriás kínálatának színesítését" - kezdődik a sajtóanyag, amely hosszú oldalakon keresztül hangsúlyozza a megújult kisautó előnyeit. Az új Clio valóban nagyon biztonságos, valóban nagyon beleillik a Renault arculatába, de talán nem annyira eredeti, karakteres darab, mint elődje, a "Duci" volt.
Ahogy a Modus, úgy az új Clio is a Nissannal közösen kifejlesztett B-platformra épült, a franciák rengeteget költöttek rá. Egészen pontosan 953 millió eurót öltek a fejlesztésbe - ebből 630 milliót a három gyártóüzem korszerűsítésébe -, mindeközben arról sem feledkeztek meg, hogy mai, felgyorsult világunkban nem vacakolhatnak sokáig a megvalósítással sem.
| Erre csupán egy példa: a jelenleg futó Clio-generáció kifejlesztése még 49 hónapig tartott, az új azonban elkészült 28 alatt. Ez a legrövidebb fejlesztési idő a Renault történetében, talán ezért sem született igazán ütős modell. Persze, az új Clio így sem csúnya, megnyúlt (egy centi híján már négy méter), megszélesedett, magasítottak is rajta, és az övvonal feletti hátsó beszűküléssel még emlékeztet is elődjére. A hűtőrács, az első és hátsó lámpák teljesen kicserélődtek, utóbbi kidudorodása emlékeztet kicsit a Modusre.
| A B-szegmens fontos kategória a hazai piacon, tavaly az értékesített autók 44,7 százaléka innen érkezett. A Renault ütős kezdést akar produkálni az új Clióval, amelynek első példányai október magasságában érkeznek. Az autónak ára még nincs, egyelőre számolgatnak a franciaországi központban, az viszont biztos, hogy 2006 végéig a jelenlegi Clio is kapható lesz. A lépcsőshátú változat, a Thalia esetében nem várható frissítés.
|
Bevezetésekor a Clio három benzines és három dízelmotorral lesz kapható, utóbbiak mind 1,5-ösök, csak teljesítményük különbözik. Lesz 70, 85 és 105 lóerős változat, benzinfalókból 1,2-es (75 LE), 1,4-es (100 LE) és 1,6-os választható. Váltókból ugyanolyanokat kap, mint a Modus, a robotizált verzió a kormányról lesz kapcsolgatható. Jöhet az "F1-es Clio-kupa".
Marketing
A Modus 2004-es bevezetését követően a Renault a Clio III-mal folytatja megújulását és kiskategóriás kínálatának színesítését. Az új autó egy új fejezet kezdetét jelenti a Clio történetében, amely 1990 óta a siker jegyében íródik. Ezen piacvezető modell harmadik generációja szegmense etalonjaként lép színre.
Nagyobb és tágasabb; a Clio III dinamizmusával és magas szintű komfortjával a vezetés élményére fekteti a hangsúlyt, és emellett kiválóan illusztrálja a Renault szakértelmét a biztonság birodalmában.
A Clio III is a Clio II szellemiségében készült: dinamikus, elegáns, tágas és még több nagyautós finomsággal van felvértezve. Minden részletében magasabb szegmensek értékeivel dicsekedhet, megtartva kompakt formavilágát, amely meghatározza kategória-besorolását.
A csábítás ereje
A Clio III lágy, érzéki vonalai az autó dinamizmusát hangsúlyozzák, és az élményteli vezetést sugallják. A hívogató és nagy alapossággal kidolgozott utastér öt ember számára biztosít komfortos utazást. A vásárlói igények teljes körű kielégítése érdekében az új modell három felszereltségi szinten hatféle belső hangulattal rendelhető.
Kivételes térkínálat és komfort
3,99m-es hosszával a Clio III nem csak nagyobb, hanem kivételesnek tekinthető helyet is biztosít utasainak mind három-, mind ötajtós kivitelben. Az utazási komfortot növeli a belső tér világossága is, amely a kategóriában eddig nem tapasztalt méretű tér érzetét tovább fokozza. A vezetési pozíció és a felhasználóbarát kezelőszervek is hozzájárulnak a sofőr kényelméhez. Számos egyéb, a komfortot és a biztonságot szolgáló felszerelés is elérhető, amelyek közül néhány egyedülálló ebben a szegmensben - mint például a Renault-kártya.
Előtérben a vezetés élménye
A Renault-Nissan szövetség keretében fejlesztett B-platformra alapozva készítették el a Clio III-at. A futómű tervezésekor a Megane II szolgáltatta az ihletet, így az új modell könnyen kezelhető, a nagy tengelytávnak köszönhetően semleges viselkedésű, széles nyomtávval bír és alacsony súlypontú. A jellemrajzot tökéletesen egészíti ki az autó kiváló karosszériája.
Bevezetéskor a Clio III több benzines és Euro 4-es normáknak megfelelő dízel motorral is elérhető lesz. A benzinmotorok választékát az 1,2 literes 16 szelepes (75 LE), az 1,4 literes 16 szelepes (100LE) és az 1,6 literes 16 szelepes (110 LE) egységek alkotják, míg az 1,5 literes dCi dízelmotor három különböző teljesítményszinttel érkezik: 70 LE, 85 LE és 105 LE. A váltók kínálata a Clio III esetében megegyezik a Modus-éval, és ez egy közös Renault-újdonságot is takar e két modell esetében: a kormánykerék mögött elhelyezett kapcsolókkal vezérelhető robotizált váltót. A zajkomfort kulcstényező, amikor a vezetés élményéről és a minőségi utazási komfortról ejtünk szót, így az már a fejlesztés korai fázisában az egyik legfontosabb szempont volt. Mindez a Clio III-at kategóriája csúcsára helyezi.
Biztonság, amelyet a Clio III génjeibe kódoltak
A kiváló eredmény elérése érdekében a Clio III hasznosította a Renault eddig megszerzett, páratlan szakértelmét az aktív és a passzív biztonság területén is. Csakúgy, mint eddig, a cél most is a lehető legmagasabb Euro NCAP minősítés megszerzése volt. A Clio III semleges viselkedésű, könnyen vezethető, és igen hatékony fékrendszerrel rendelkezik. Alapfelszerelés a Bosch ABS 8. generációja, az elektronikus fékerő elosztó (EBD) és a vészfékasszisztens (EBA). Az új autóhoz elérhető továbbá az elektronikusstabilitás-program (ESP), melynek szerves része a kipörgésgátló (ASR), az UCL alulkormányzottság-kontroll és az MSR motornyomaték-szabályozó.
A Modus mellett a Clio III egyedüliként ajánl kanyarkövető fényszórót a szegmensben, de a hatékonyabb éjszakai tájékozódáshoz dupla fénynyalábú xenonfényszórók is rendelhetők. A Clio III passzív biztonságot szolgáló felszereltsége komoly elvárások alapján készült, mely jól tükrözi a Renault elhivatottságát és szakértemét e területen. Az autó karosszériája több programozott gyűrődési zónát tartalmaz, melyek az utasok testi épségét óvó eszközökkel egységben működnek. Ez akár nyolc légzsákot is jelenthet, beleértve a két első adaptív légzsákot, mely överőhatárolóval és kétlépcsős, pirotechnikai övfeszítővel egészül ki az első üléseknél.
A Clio III a 6 és 10 év közötti gyermekek számára egy újfajta üléskoncepciót mutat be a hátsó üléssor középső helyén.
Könnyű vele az élet, olcsó a fenntartása, ráadásul környezetbarát
A Clio III megkönnyíti tulajdonosai életét. A benzinmotoros változatok 30 ezer, míg a dízel erőforrással felszerelt modellek 20 ezer km-enként igényelnek szervizelést. A minőségi tervezés és gyártás beépített tartósságot, és alacsony működtetési költséget garantál. A Clio III a környezetvédelem szempontjából is makulátlan: az autó alapanyagának közel 90%-a könnyen újrahasznosítható, környezetbarát tervezése során a nehézfémekkel kapcsolatos, a közeljövőben bevezetésre kerülő szabályozásoknak is megfelel.
A Renault folytatja kiskategóriás autóinak megújítását
A Renault a kisautók szegmensének egyik meghatározó szereplője; e stratégiai szektor jelenti az európai gépkocsieladások több mint kétharmadát (5 millió autóval). A Clio III-mal, a 2004-ben bemutatott Modus-szel és a Twingóval a Renault továbbra is 11%-os piaci részesedést kíván megszerezni Európában 2005 folyamán.
A kisautós kínálat teljes megújítása, mely a Modus-szel kezdődött, egy újfajta gyártási rendszer felállítását jelentette, mely szerint minden gyáregység (Flins és Bursa, valamint Dieppe a Renault Sport verziójával) egy-egy modellnek szenteli tevékenységét.
A Clio III fejlesztésének költsége összesen 953 millió euróra tehető, melyből 630 millió euró jelenti a gyártással kapcsolatos beruházásokat.
[origo] |
|